تبلیغات
هِنــــا و مِنـــــا - اصول موفقیت
تاریخ نگارش: جمعه 16 فروردین 1398 + نظرات ()

اصول موفقیت

اصل خود هشیاری

آن چیزی که در نهایت یک انسان را به موفقیت می رساند، اقدامات سازنده ای است که او انجام می دهد و اقدامات او از اندیشه های او نشأت می گیرد و اندیشه هایش از باورها و روحیه او نشأت می گیرد و روحیه و باور از پیام هایی نشأت می گیرد که ما آنها را از طریق حواس پنچ گانه به دست می آوریم و یا پیام هایی که از طریق رشته های فکری به خود منتقل می کنیم، مثلاٌ دیدن تصویر یک گل زیبا یا شنیدن حرفهای امید آفرین و یا خوردن یک غذای خوشمزه و یا بوییدن عطرهای خوش بو و امثال اینها تاثیر زیادی در ساختن یک روحیه خوب و خود باوری یک انسان دارند و همچنین پیام های مثبتی که یک انسان از طریق رشته های فکری در ذهنش تولید می کند از عوامل اصلی ساختن روحیه و باور است مثلاٌ انسانی که به زشتی ها فکر می کند این روحیه و باور را  در خود می سازد که چقدر زندگی زشت است و با همچنین روحیه و باوری نمی توان به اندیشه های زیبا دست پیدا کرد در نتیجه اقدام سازنده ای رخ نمی دهد و در نهایت دستاورد ارزشمندی هم به دست نمی آید. بنابراین انسان باید در هر لحظه مراقب باشد که از طریق حواس پنج گانه و یا فکر چه چیزی را  دریافت  می کند. یک انسان موفق هیچ وقت به خاطر سختی های مسائل زندگی، افکار منفی را در ذهنش تولید نمی کند بلکه همیشه به راه حل ها فکر می کند.


اصل ارتباطات

انسانهایی که روابط عمومی قوی دارند می توانند راه رسیدن به موفقیت را برای خود هموار تر کنند و ارتباطات یعنی اینکه ما بتوانیم احساسات خوب و اطلاعات مفیدی که در اختیار داریم را با دیگران در میان بگذاریم . همچنین شناخت ویژگی های طرف مقابل می تواند تاثیر بسزایی در استحکام ارتباط  دوستی داشته باشد

امّا سه ویژگی که در بین همه انسان ها مشترک است این است که انسان ها دوست دارند به آنها لبخند بزنید و آنها را مورد تعریف و تمجید خود قرار دهید  و در عین حال درکشان کنید که با این رفتارها علاوه بر اینکه اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهید می توانید محبت آنها را به سمت خود جلب کنید

اصل هدف گذاری

هدف ها هستند که باعث می شوند انسان ها  به سمت دستاوردهای عالی حرکت کنند. مثلاٌ: در سال 1953 در دانشگاه ییل آمریکا که از دانشگاه های بزرگ دنیا است  تصمیمی بزرگ گرفته شد و آن هم این بود که  محققین  آمدند و درباره پدیده هدف و هدف گذاری تحقیقاتی را انجام دادند و برای انجام این تحقیق از   فارغ التحصیلانی که در آن سال لیسانس گرفته بودند  سوال کردند که چه اهدافی در زندگی خود دارید و  تنها 3 درصد از آنها از اهدافی که در زندگی داشتند سخن گفتند ولی بقیه 97 درصد از این فارغ التحصیل ها گفتند که ما هنوز هدفی برای زندگی خود مشخص نکردیم.

محققین به مدت 20 سال  صبر کردند و منتظر ماندند تا ببیند چه اتفاقاتی در دنیای آن دانشجویانی که هدف داشتند و آن دانشجویانی که هدف نداشتند رخ می دهد  و  در سال 1973 دوباره به سراغ آن دانشجویان آمدند و از آن ها سوال کردند که  دستاوردهای شما در این 20 سال چه بوده است و پس از دریافت پاسخ ها، محققین با کمال تعجب دریافتند که دستاوردهای آن 3 درصد که در زندگی هدف داشتند از مجموع دستاوردهای 97 درصد بقیه بیشتر است.

اصل استفاده از الگوها

یک انسان موفق هیچ وقت به دنبال روش آزمون و خطا نمی رود بلکه به دنبال استفاده کردن از تجربیات افراد با تجربه است تا از این طریق، اشتباهات گذشتگان را تکرار نکند و انسان هایی که اینگونه نیستند و بدون در نظر گرفتن تجربیات دیگران وارد عمل می شوند معمولاٌ به خسارت هایی دچار می شوند که ممکن است هیچ وقت نتوانند آن خسارت ها را جبران کنند در صورتی اگر یک فرد با تجربه را پیدا می کردند و به راهنمایی های او گوش می دادند، نه تنها اشتباهات خود را به حداقل می رساندند، بلکه با چندین برابر سرعت به سمت هدفشان حرکت می کردند.


اصول موفقیت، اصل خود هشیاری، اصل ارتباطات، اصل هدف گذاری، اصل استفاده از الگوها،




طبقه بندی: تربیتی و فرهنگی، 
برچسب ها:اصول موفقیت، اصل خود هشیاری، اصل ارتباطات، اصل هدف گذاری، اصل استفاده از الگوها،

...